De brochure die jullie maken, moet in een tekstverwerker worden gemaakt. Bij elke opdracht wordt aangegeven wat je moet toevoegen. Hier lees je hoe je een folder kunt maken: https://hoe-maak-ik-een.webkwestie.nl/folder
Maak in dit document het paspoort van Alexander Graham Bell.
Elk onderdeel van het paspoort komt op een nieuwe regel. Je gaat naar een nieuwe regel door op ‘Enter’ te drukken.
Het lettertype mag je zelf kiezen, maar de tekengrootte mag niet groter dan 12 zijn!
Als je het paspoort hebt ingevuld druk je op dit symbool < bovenaan in het document waarin je het paspoort gemaakt hebt!
Wat moet er zeker op het paspoort staan?
Voornaam en achternaam
Geboortedatum en geboorteplaats
Overlijdensdatum en plaats van overlijden
Beroep
Naam van zijn echtgenote
Jaar van de uitvinding
Schrijf in minimum 10 en maximum 15 regels een stukje over Antonio Meucci. Volgende vragen moeten in dit tekstje beantwoord worden:
Wat heeft Antonio Meucci te maken met de uitvinding van de telefoon?
Op welke manier heeft Antonio Meucci de werking van de telefoon ontdekt?
Waarom noemen wij Alexander Graham Bell dan toch de uitvinder van de telefoon?
Wat is een patent?
Voeg ook een leuke en duidelijke foto toe aan de tekst.
Belangrijk:
Zorg ervoor dat je tekst zo geschreven is dat andere kinderen hem ook vlot kunnen lezen.
Let op het gebruik van hoofdletters en leestekens. Elke zin en elke eigennaam begint met een hoofdletter.
Bekijk de filmpjes over de oude telefoon.
Je maakt een samenvatting van dit filmpje.
Hoe je een goede samenvatting kan maken lees je hier.
Je mag foto’s invoegen, maar zorg ervoor dat ze bij de tekst horen en dat je niet overdrijft, de tekst blijft belangrijker dan de afbeelding!
Kijk naar het filmpje van de Beeldbank.
Bekijk daarna dit filmpje.
Maak nu zelf een blikjestelefoon.
Hier kun je te beschrijving vinden.
Je moet dit ook aan de klas laten zien.
Maak een verslag van jullie samenwerking. Daarvoor maak je een nieuw document. Sla het nieuwe document onmiddellijk op onder ‘Samenwerking naam+naam+naam+naam’. Je vult hierin jullie namen in.
Je schrijft nu met heel het groepje een tekst over hoe de samenwerking verlopen is. Schrijf op wat goed gegaan is, maar schrijf ook eerlijk op wat fout gegaan is en wat je hier volgende keer aan zou kunnen doen! De tekst moet ongeveer een halve bladzijde lang zijn.
Het is jullie opdracht om de informatie die jullie net allemaal hebben opgezocht en in de brochure hebben gezet, voor te stellen aan de rest van de klas. Deze voorstelling mag maximum 10 minuten duren.
In dit document kan je lezen wat je in je voorstelling moet zeggen en hoe je dit kan doen! Open het en sla het op de computer op.